CHECK OUR EXAMPLES OF CHECKING FIXTURES

Lateral bracket checking fixture

Aluminium checking fixture

  • Aluminium base plate mounting the left and right lateral brackets fixtures
  • Fixation by screws
  • Simulation of the part shape by an aluminium block
  • Control of the shape of the part extremity by a block and a Go/No Go pin

Design

Resin checking fixture

  • Aluminium base plate mounting the left and right lateral brackets fixtures
  • Fixation by screws
  • Simulation of the part shape by a resin block
  • Control of the shape of the part extremity by a block and a Go/No Go pin

Description

Lateral brackets define the positionning of the bumper on the vehicle. Consequently, controlling the areas fitting with the bumper and the position of its fixation holes is basic to ensure a proper assembly on the bumper. This control is usually made by attribute controls (Go/No Go), for a quick check in production lines.

Materials and tolerances

Our checking fixtures are produced in aluminium, the components submitted to wear-and-tear are produced in steel. Tolerances for RPS (fixation points) and dial indicator points: ±0.05mm. Tolerances for simulation blocks: ±0.1mm.

Documentation delivered

Minimum documentation: dimensional report of your checking fixture, 2D assembly drawing, assembly CAD.  Optional documentation: R&R report, user manual, stabilization certificate.



For more information and estimates




TECNOMATRIX BCN SL ha recibido una ayuda para la ejecución del proyecto de Investigación y Desarrollo con título “SISTEMA INTERACTIVO Y COLABORATIVO CON MODELADO PREDICTIVO PARA LA OPTIMIZACIÓN Y GESTIÓN EFICIENTE E INTELIGENTE DE PROCESOS PRODUCTIVOS” y número de expediente IDI-20180567, a través del Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial (CDTI).El objetivo global perseguido es el desarrollo de un sistema de análisis de futuros proyectos que permita predecir con exactitud y de forma autónoma, sin depender de ningún otro departamento, la fecha de entrega prevista a los clientes en función de la situación actual de carga de trabajo, condiciones técnicas del propio proyecto, condicionantes del cliente, etc. y que permita reducir los tiempos muertos, microparadas y las incidencias en proyectos, para que se pueda reducir el planning de entrega. Partiendo para ello de la digitalización de la información y planificación de los proyectos y posterior análisis y definición de patrones que permitirá el desarrollo de un modelo predictivo. Dicho sistema se basa en una plataforma Big Data integrada en el CRM (Salesforce) de la compañía para que sea de fácil acceso para el personal de cualquier departamento.El proyecto se desarrolla en las instalaciones de Barcelona durante las anualidades de 2018 – 2019, y con un presupuesto de ejecución de 364.358€.